Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Elektronické knihkupectví s otazníky

Čas nutný k přečtení
2 minut
Již přečteno

Elektronické knihkupectví s otazníky

0 comments
Autoři: 
U příležitosti knižního veletrhu se dne 21. 5. 1998 uskutečnila přednáška na téma "Elektronická knihkupectví", kterou uspořádala firma Pl@neta, k jejímž obchodním aktivitám patří poskytování připojení na Internet, provozování internetovské kavárny, prodej hardwaru a softwaru.

Upřímě se přiznám, že jsem na tuto přednášku přicházel s očekáváním něčeho nového. Bohužel, nestalo se tak. Referující Antonín Drahozal nejprve vysvětlil pojem "elektronické knihkupectví" pro ty, kteří o tomto pojmu slyšeli poprvé, přičemž zdůraznil základní výhodu: slevy oproti "kamenným knihkupectvím" (v případě českých firem: Vltava 5 - 50 %; Modré stránky 5 %, Eliška 25 % ) V další části byla představena některá knihkupectví ve světě i v České republice. Konkrétně se jednalo o firmy Barnes and Noble, Amazon.com, Vltava, Modré stránky a nově založené knihkupectví Eliška.

Toto setkání mohlo ve svém podnázvu nést také titul "prezentace knihkupectví Eliška". Toto nové elektronické knihkupectví, které spolupracuje se Svazem českých knihkupců a nakladatelů, si klade následující cíle :

1) informovat čtenáře o českém knižním trhu
2) prezentovat knihy
3) prezentovat nakladatele
4) prodávat knihy

Uvedené knihkupectví získalo také práva k uveřejnění "Katalogu skladovaných knih" ze Svazu čs. knihkupců a nakladatelů. A. Drahozal poukázal na přednosti vyhledávání na serveru Eliška (v polích autor, název, anotace, rok a pořadí vydání, nakladatel, výše nákladu a ISBN), které ze srovnání s obdobným systémem, který používá Amazon.com, vychází skutečné lépe.

Nakladatelé zde mají možnost bezplatně inzerovat své knihy a vydavatelský profil. Server Eliška si klade jako prvořadý úkol informovat čtenáře o dění na českém knižním trhu i ve WWW rozhraní. Nakladatelé mohou dále publikovat své seznamy vydaných knih; pokud čtenář projeví zájem o jejich koupi může volit ze dvou alternativ:

  1. koupit si knihu prostřednictvím Elišky (pokud má nakladatel uzavřenou dohodu o distribuci knih s Eliškou)
  2. získat kontakt na nakladatele, u něhož může zjistit distribuční místa, kde knihu sežene. Eliška se jeví jako zajímavý prostředek podpory knižního trhu, jejíž účinnost však ukáže teprve čas.
Na závěr malá úvaha, se kterou vystoupil jedne z posluchačů: kniha stojí 100 Kč - sleva činí 25 Kč, za dobírku zaplatíte 40 Kč. Výsledná cena tedy činí 115 Kč. Nevyplatí se do zavedení platebních karet knihy kupovat raději klasickým způsobem? To již ponechávám na čtenáři samotném.
Hodnocení: 
Zatím žádné hodnocení
BOLDIŠ, Petr. Elektronické knihkupectví s otazníky. Ikaros [online]. 1998, ročník 2, číslo 6 [cit. 2024-12-26]. urn:nbn:cz:ik-10229. ISSN 1212-5075. Dostupné z: http://ikaros.cz/node/10229

automaticky generované reklamy