Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Reklama na internetu a její pravidla

Čas nutný k přečtení
2 minut
Již přečteno

Reklama na internetu a její pravidla

0 comments
Anglicky
English title: 
Advertising on the Internet and its rules
English abstract: 
<p>Professional associations in Czech and Slovak Republic concerned to problematic of internet advertising published recently recommendations for advertising formats. This act is part of the fulfilling the task of unification and clarification of the internet advertising market.</p>

Na konci srpna 2007 přijala Asociacia internetových médií (AIM) doporučení pro internetovou reklamu, které vychází ze standardů a doporučení Interactive Advertising Bureau (IAB Europe). Na straně ČR byla tato doporučení přijata jen o málo dříve, a to Sdružením pro internetovou reklamu (SPIR), která se pro změnu inspirovala u Europe Interactive Advertising Association (EIAA). V obecném měřítku se tato profesní sdružení snaží o sjednocení a zpřehlednění trhu s internetovou reklamou. Za český SPIR lze jmenovat zejména projekt NetMonitor, který se stal autoritou v měření návštěvnosti internetových stránek, pro který byl vypracován i vlastní etický kodex.

Přijatá doporučení se týkají standardizace reklamních formátů, cílem je eliminovat negativní reakce příjemců reklamy, jako je například překrývání webových stránek, vysoká frekvence agresivních formátů, chybějící možnosti ovládání reklamy a zvuku. Jsou definovány standardy nejčastěji používaných a podporovaných reklamních formátů (v našem prostředí) jako např. display, pop-up, textové a video reklamy. Přijetí na obou stranách předcházela odborná diskuze členů sdružení a dalších zainteresovaných subjektů. Standardy si nedělají nárok na vstupování do obchodní politiky a nejsou závazné, mají charakter poradní, nicméně jejich výrazná porušení mohou být diskutována. Vydavatelům internetového obsahu pak podpis pod těmito doporučeními může přidat jistou váhu jak na straně zadavatelů reklamy tak na straně uživatelů/čtenářů. Prozatím se připojili mj. vydavatelé Seznam, Centrum, Mafra, Internet Info, pro zajímavost uveďme, že chybí např. Atlas, Computer Press či Economia.

Použitá literatura:

Hodnocení: 
Zatím žádné hodnocení
VAVŘÍKOVÁ, Lucie. Reklama na internetu a její pravidla. Ikaros [online]. 2007, ročník 11, číslo 11 [cit. 2024-12-18]. urn:nbn:cz:ik-12652. ISSN 1212-5075. Dostupné z: http://ikaros.cz/node/12652

automaticky generované reklamy