Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Využití sociálních médií k propagaci knihovních služeb (Karen Blakeman)

Čas nutný k přečtení
1 minuty
Již přečteno

Využití sociálních médií k propagaci knihovních služeb (Karen Blakeman)

0 comments
Autoři: 

Karen Blakeman

Karen Blakemanová z britské společnosti RBA Information Services hovořila ve své prezentaci o významu sociálních médií pro knihovny a informační instituce. Sociální média totiž mají celou řadu výhod: na sociálních sítích je čím dál více lidí, a je to tedy důležitý kanál pro komunikaci a získávání zpětné vazby.

Vyhledávače už navíc začaly informace z různých sociálních médií integrovat do svých výsledků vyhledávání, a vedle klasických webových stránek se proto na předních pozicích objevují fotografie, blogy, profily na sociálních sítích, tweety ad. V neposlední řadě mají sociální média i význam pro marketing a propagaci.

Různých sociálních médií je celá řada (Twitter, YouTube, Flickr, Vimeo, Facebook, Blogger, Slideshare, WordPress) a není vůbec těžké s nimi začít. Prvním krokem je příprava a vystavení obsahu na webu, po němž následuje sdílení a propagace (tedy např. rozesílání odkazů, vkládání videí do webových stránek aj.).

V případě sociálních médií je také důležité definovat, za jakých podmínek a pod jakou licencí svá díla zveřejňujeme. Obecně však platí, že to, co nechceme dát z ruky, bychom na internet neměli dávat vůbec.

Součástí práce se sociálními médii musí být alespoň stručné vymezení základní strategie (cíle), kterou může být např. lepší přístup k obsahu, oslovení většího počtu uživatelů, zdokonalení vzájemné komunikace apod. Pro správný management v sociálních médiích ale potřebujeme především představivost, dobré nápady a do jisté míry i odvahu. Musíme být připraveni experimentovat, dělat chyby a učit se z nich.

(jr)

Hodnocení: 
Zatím žádné hodnocení
IKAROS, redakce. Využití sociálních médií k propagaci knihovních služeb (Karen Blakeman). Ikaros [online]. 2010, ročník 14, číslo 5/2 [cit. 2024-11-22]. urn:nbn:cz:ik-13460. ISSN 1212-5075. Dostupné z: http://ikaros.cz/node/13460

automaticky generované reklamy