Zrod české oborové databáze provází jeden skandál za druhým
Obr 1. Andrea Lamačová se upravuje poté, co rozrušená poskytla Ikarovi exkluzivní rozhovor k aféře "Zdena" |
Minulý týden zaznamenal vývoj "Zdeny" dramatický spád. Vyšla totiž najevo strategie připravované reklamní kampaně, která všem vyrazila dech. Ve snaze vyjít vstříc poptávce konzumní společnosti propagačním materiálům dominovala dívka s ňadry frivolně zakrytými otevřenou encyklopedií, s brýlemi jakoby nevinně posunutými na špičku nosu a s vlasy vyzývavě rozpuštěnými z drdolu. Takový motiv ohromil i šéfa Asociace reklamních agentur, který je zvyklý na ledacos, mj. na obdařené slečny s "těmi našimi kozičkami českými" a který o této kampani prohlásil, že je v rozporu s etickým kodexem asociace.
Obr 2. Důvěrný návrh pracovní skupiny s cílem uklidnit rozbouřené veřejné mínění: Andreu nahradí konzervativnější modelka Svatava |
Mezitím se na adresu redakce Ikara ozvala Andrea Lamačová z Městské knihovny v Mladé Boleslavi, která, jak jsme následně zjistili, představovala onu lepou dívku a které jsme nestačili nabízet jeden kapesník za druhým, jak byla zoufalá. "Když jsem pózovala, myslela jsem jen a jen na prestiž knihovnictví," řekla nám, když si otírala šmouhy z řasenky. Václav Topič, zničený lidsky i profesně, se k celému problému postavil státnicky. Oznámil, že dává svou funkci k dispozici ze zdravotních důvodů, ale neopomenul dodat, že "slečna Lamačová byla vybrána nikoliv pro své nesporné vnady, nýbrž proto, že je svědomitou knihovnicí, která je navíc prapraneteří významné postavy z úsvitu českého knihovnictví Jiřího Mahena". Vyjádření představitelů konsorcia neoficiálně označovaného jako Velká čtyřka, bez jehož souhlasu se na zdejších regálech ani prach nezvíří, zatím nebylo zveřejněno.