Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Firma vybudovaná kolem znalostní báze (Martin Mrazek)

Čas nutný k přečtení
1 minuty
Již přečteno

Firma vybudovaná kolem znalostní báze (Martin Mrazek)

0 comments
Autoři: 

Martin Mrazek

V současnosti se IT již více orientuje na lidi. M. Mrázek nepoužívá pojem znalostní báze, ale "sociální software, který je schopen ukládat znalosti". Klíčovou myšlenkou je přínos týmové práce pro inovace a cílem je zlepšení efektivity této práce. Je ale potřeba znalosti opatřit metadaty a pomocí práv k nim nastavit přístupy. Základem pro budování znalostní báze je předchozí znalostní strategie firmy. Bez ní nastává znalostní chaos a investice do software může být zbytečná. Jednotlivé podnikové systémy se znalostní bází propojuje znalostní můstek (knowledge bridge) a pracovník tak nemusí ztrácet čas vyhledáváním potřebné informace v jiném zdroji nebo prostředí. Také odpadá zbytečná e-mailová komunikace. Podle výzkumu IDC z letošního roku pracovníci firem tráví 25 % pracovní doby vyhledáváním informací, přitom jen v 13 % případech najdou to, co potřebovali. Výhodou znalostní báze pro firmu je především vytváření paměti společnosti. Společnost si může vytvářet vlastní slovník, kde má definovány odborné pojmy. Systém firmy Semanta umí také vytvářet znalostní analytické zprávy, které ukazují role pracovníků ve firmě ve vztahu ke znalostní bázi. Zpráva může sloužit jako podklad pro personalistiku. Řešení zatím využívají společnosti působící v sektoru služeb - především v oblastí financí (banky) a telekomunikací.

(text konferenčního příspěvku)

(kp)

Hodnocení: 
Zatím žádné hodnocení
IKAROS, redakce. Firma vybudovaná kolem znalostní báze (Martin Mrazek). Ikaros [online]. 2009, ročník 13, číslo 5/2 [cit. 2024-11-28]. urn:nbn:cz:ik-13128. ISSN 1212-5075. Dostupné z: http://ikaros.cz/node/13128

automaticky generované reklamy