Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

iDNES nelze považovat za internetovský deník

Čas nutný k přečtení
2 minut
Již přečteno

iDNES nelze považovat za internetovský deník

0 comments
Autoři: 
V minulém čísle Filip Vojtášek psal o elektronickému periodiku iDnes. Chtěl bych na tento článek reagovat a odpovědět na některé otázky, které si kladl.

V první řadě bych chtěl vyvrátit jeho omyl, že jde o internetovský deník. Nejde. Na titulní stránce se jasně uvádí, že, cituji, máme co činit s "ON-LINE MAGAZÍNEM DENÍKU MF DNES". Pokud by to někomu nastačilo, má v záhlaví většiny stran napsáno v bledě modrém totéž, a sice, že jde o "multimediální magazín MF DNES".

Z toho plyne i další. Je dost nepochopitelné, že se v magazínu nějakého deníku (i když je "multimediální") objevují stejné materiály jako v hlavním periodiku. Dovedete si představit, že by v jedněch novinách vyšly ve stejný den dva stejné články? Co si dovedu představit, jsou pouze dopisy čtenářů, kteří by si stěžovali a žádali "vrácení vstupného". Přesně tohle dělá iDNES. Zvěřejňuje komentáře i další články, které vycházejí paralelně v MF DNES.

Tím se dostáváme k obsahu iDNES. Rubrika "Psáno pro web" tvoří - soudě podle odkazů z hlavní stránky - pouze osminu obsahu iDNES. To opravdu není mnoho. Jedinou novinkou, a tudíž jediným přínosem vzhledem k tomu, že je šířen po Internetu, je rubrika Řekli na diktafon. V té si člověk může poslechnout např. projev prezidenta po zvolení, reakci politiků na některé události, ale i vystoupení Lívie Klausové na Václavském náměstí při demonstraci na podporu jejího muže. Z ostatního stojí za zmínku už jenom kulturní přehled, který se dá prohlížet podle měst a typů kulturních pořadů a několik fotografií v galerii. Jinak obsah nestojí za pozornost, stejné informace lze najít na jiných stránkách v Internetu a pokud mohu soudit, budou stejně dobré nebo lepší.

Dále bych se chtěl zastavit u samotného zpracování iDNES. Projevují se u něj některé začátečnické problémy. Např. nevhodná volba pozadí stránek nebo naprosto nevyhovující seznam odkazů, který je vytvořen jako jedna stránka nijak nesetříděná.

Závěrem bych chtěl odpovědět na otázku pana Vojtáška, zda jde ze strany vydavatele MF DNES o podporu prodeje svého hlavního produktu (MF DNES) nebo o nový vydavatelský počin. Všechny indicie zatím naznačují, že jde pouze o prostředek podpory prodeje.

Bohužel očekávání vyvolaná masivní reklamní kampaní nebyla naplněna (prvních pár dnů nebylo v magazínu takřka nic), a tak z tohoto pohledu se zdá, že vydavatel udělal krok vedle. iDNES i přes svůj nepovedený start má potenciál tuto chybu napravit. Pak by se iDNES (za níž stojí velká firma) mohl vyrovnat i takovým internetovským produktům jako je Seznam, Neviditelný pes a dalším, které vznikly na koleni. Přejme jim, aby se to povedlo a našli si svoje místo na slunci.

Hodnocení: 
Průměr: 5 (hlasů: 2)
HOUDEK, Aleš. iDNES nelze považovat za internetovský deník. Ikaros [online]. 1998, ročník 2, číslo 3 [cit. 2024-11-23]. urn:nbn:cz:ik-10175. ISSN 1212-5075. Dostupné z: http://ikaros.cz/node/10175

automaticky generované reklamy