MF Dnes dostala internetovského bratra
Podstatný rozdíl mezi oběma periodiky nespočívá v tom, že iDnes je k dispozici dříve, "než se dotočí rotačky", jak zněl slogan v kampani předcházející uvedení iDnes na svět, nýbrž v tom, že překonává komunikační bariéry dané způsobem distribuce novin. Elektronická periodika, včetně iDnes, která "vystoupila" z rodiny pouhých kopií tištěných originálů, se vyznačují tím, že propojují textové, audiální a vizuální informace v jednom, multimediálním prostředí, neodděleně jako dosud v tradičních komunikačních prostředcích, do nichž v tomto kontextu zahrnujeme i televizi. Vedle animovaných Jiránkových karikatur, které však působí v sekvencích kontraproduktivně (soulad formy a obsahu by měl zůstat zachován i na Internetu) je třeba zmínit rubriku "Řekli na diktafon" se zvukovými záznamy (ve formátech .wav/.ra) rozhovorů, projevů a prohlášení. Ocenění si zaslouží interaktivní prvek iDnes: možnost, aby čtenáři zasílali e-mailem své dotazy politikům (Petra Buzková, Jan Ruml). Po pravdě řečeno, o úplnou novinku u MaFra nejde - dopisové oddělení MF Dnes sbírá takto reakce několik měsíců.
Počin MaFra je třeba přivítat, ale zároveň se ptát: Hledá vydavatelská firma prostředek podpory prodeje svého hlavního produktu nebo se vydala neprošlapanou cestou v oblasti elektronického publikování?