Novinky v Nature Publishing Group (Hugh Blackbourn)
Hugh Blackbourn z vydavatelství Nature zaměřil svou přednášku na technologii Web 2.0, high-tech technologie používaná vědeckým nakladatelstvím se stoletou historií. Zajímavá úvodní část se věnovala tomu, jak Nature nutí autory podávat nejlepší výkony a to je recept pro úspěch Nature. Vydavatelství podstatně rozšiřuje své portfolio během posledních let - od lékařství, biologie k fyzice. Editoři a autoři však mají omezený čas a zdroje - Nature používá: sociální sítě (social networks), video broadcasting, přítomnost v SecondLife, zapojení čtenářů - např. proces peer review byl otevřen pro veřejnou diskusi nebo blogy provokují diskusi, dále je tu sdílení dokumentů či záznamů z laboratoře. Uživatelé vytvářejí přidanou hodnotu, diskutují nad výzkumem a poskytují pomoc ostatním. Používají k tomu techonologii, která je k dispozici, kterou někdo jiný vymyslel, ale oni vylepšují. Strategie Nature se zdá směřovat k tomu, aby kolem soustředili silnou komunitu vědců, kterým pomohou a kteří budou (třeba i nevědomě) pomáhat Nature.
(rca)