Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Proč by se měli informační profesionálové zajímat o optimalizaci webovských stránek (Marydee Ojala)

Čas nutný k přečtení
1 minuty
Již přečteno

Proč by se měli informační profesionálové zajímat o optimalizaci webovských stránek (Marydee Ojala)

0 comments
Autoři: 

Marydee Ojala (ONLINE: The Leading Magazine for Information Professionals, USA) ve svém příspěvku nejprve vysvětlila princip optimalizace webovských stránek (Search Engine Optimization, SEO) a zdůraznila, že pro konečné uživatele je tzv. neviditelný web prakticky cokoliv, co je na jiné než první stránce výsledků vyhledávání. Dále naznačila principy placeného zahrnutí (Paid Inclusion), placeného umístění (Paid Placement) a platby na základě počtu prokliknutí (Cost Per Click). Ne všechny vyhledavače zřetelně označují stránky s placeným zahrnutím (mohou pak snadno ztratit dobrou pověst). Ranking stránek může být různými způsoby zvyšován uměle a tím negativně ovlivňovat výsledky vyhledávání. Užitečnou taktikou při optimalizaci vlastních stránek je podívat se na stránky, které najdeme, když se snažíme najít svou stránku. Vhodné je též porovnat svou prezentaci s prezentací konkurence (součást oblasti CI). Přednášející doporučila informovat koncové uživatele mj. o tom, že sponzorované odkazy jsou placenou reklamou. Na druhé straně nesmíme zapomínat, že někdy může být reklama právě to, co hledáme. Jednou ze současných otázek je vylepšení rankingu záznamů z WorldCatu.Vždy bychom si měli ujasnit, proč a pro koho chceme optimalizovat stránky, co je žádoucím výsledkem, co chceme, aby návštěvníci naší stránky udělali.

(ls)

Hodnocení: 
Zatím žádné hodnocení
IKAROS, redakce. Proč by se měli informační profesionálové zajímat o optimalizaci webovských stránek (Marydee Ojala). Ikaros [online]. 2004, ročník 8, číslo 5/2 [cit. 2024-12-25]. urn:nbn:cz:ik-11605. ISSN 1212-5075. Dostupné z: http://ikaros.cz/node/11605

automaticky generované reklamy