Státní technická knihovna a Medistyl spol s r.o.: Srovnání marketingových přístupů (Jan Rylich, Tomáš Tománek)
Jan Rylich a Tomáš Tománek (oba z Ústavu informačních studií a knihovnictví, FF UK) se ve svém příspěvku zaměřili na porovnání marketingových metod soukromé firmy a státní instituce. Přednáška byla zajímavá už jen z toho důvodu, že klasickou PowerPointovou prezentaci střídaly hrané videosekvence ve stylu televizního zpravodajství.
Co se samotného obsahu příspěvku týče, srovnávací studie byla založena na údajích z dotazníků a následného osobního rozhovoru se zástupci STK a Medistylu. Práce se věnovala různým oblastem; jmenujme kupříkladu marketingový mix (tzv. 4P: Product, Placement, Promotion, Price), SWOT analýzu (Sthenghts, Weaknesses, Opportunities, Threats) a další. A ačkoliv se jejich marketingové postupy podle předpokladu liší, obecný přístup – tedy alespoň jistá míra sebepropagace – je ve své podstatě velice podobný.
(JR)