nejpozdější
Projekt "Kde končí svět 2002" [PDF; 0,1 MB]
VíceCena časopisů je jedním z faktorů, které vedou k rozhodnutí o jejich nákupu. Ceny tištěných časopisů rok od roku stoupají. To je známý fakt. A jak jsou na tom časopisy v elektronické podobě? Jsou cenově výhodnější?
VíceV lednovém sloupku jsem navštívil webové stránky Knihovny Jiřího Mahena, abych se podíval, jak proběhlo slavnostní otevření této knihovny v listopadu loňského roku. I pro únorový sloupek jsem si vybral stránky knihovny, která měla v r.
VíceLeden roku 2002 se do novodobé evropské historie zapíše nepochybně především jako měsíc, kdy se společná evropská měna euro konečně po mnohaletých přípravách zhmotnila do podoby bankovek a mincí, aby ve dvanácti evropských zemích nahradila dosavadní tradiční platidla. Hladkost tohoto přechodu jakoby překvapila i největší eurooptimisty. Podmínkou úspěchu jistě byla pečlivá a dlouhodobá příprava, nicméně neméně významnou roli sehrál i fakt, že v tzv.
VíceČas plyne jako voda a před dveřmi máme další březen. A s ním další ročník akce "Březen - měsíc Internetu", do kterého se již tradičně zapojují také knihovny. Časopis Ikaros pro vás, pracovníky knihoven, při této příležitosti připravuje speciální službu: v polovině února zpřístupníme elektronický formulář, jehož prostřednictvím budete moci zasílat tiskové zprávy o připravovaných a uskutečněných akcích v rámci BMI.
VíceMilé Ikarovky a milí Ikarovci, digitální svět přichází někdy s věcmi a aktivitami, které nás dosti matou, protože v posledu nevíme, k čemu by mohly být dobré a zda vůbec k něčemu.
VíceV říjnu loňského roku jsme na necelý týden navštívily knihovnu Helsinki School of Economics and Business Administration (HSEBA), zvanou Helec
VícePočítačové pirátství existuje již od samého počátku vzniku a vývoje počítačových sítí a miniaturizace úložných médií. První pokus proniknout do počítačové sítě byl zaznamenán v 60. letech, v době zrodu americké, původně armádní počítačová sítě Arpanet - předchůdce dnešního Internetu. Konec 70. a začátek 80. let byl ve znamení přechodu z magnetopáskových médií na kazety a později diskety, masivního nárůstu uživatelů 8-bitových počítačů, vzniků stovek a tisíců počítačových her.
Více