Deset let Online Books vydavatelství Wiley - Od tištěných k elektronickým knihám a výhled do budoucna (Marta Dyson)
Marta Dyson, pravidelná účastnice Infora, nabídla v úvodu své prezentace poslední čísla nakladatele Wiley v nabídce online books. Na grafu ukázala zastoupení oborů, kde bylo patrné, že nejvíce nabidky je v inženýrství, v těsném závěsu je medicína, a pak následují sociální a humanitní vědy. Pro akvizici existují různé možnosti: one-time fee option, tj. platba po jednotlivých titulech; flexi-subscription option a pak pay-per-view, což může jít až na úroveň jednotlivých kapitol.
Ve společnosti Wiley začínali s e-books v roce 2004, přičemž od roku 2006 zavedli model e-books a souběžně tištených titulů. Celkem nabízejí každý měsíc nabízejí okolo 100 nových titulů, a předpokládají velký nárůst zájemců jak z akademického prostředí, tak z prostředi aplikovaných věd. Nabizejí přitom dvě možnosti přistupů - Wiley Online Book a Wiley eBooks.
M. Dyson v závěru uvedla, co nového plánují nabídnout. Zmínila, že bedlivě sledují trendy akademického trhu, tj. zkvalitňovat nabídku kolekcí a preferovat model pick & choose. Zmínila také, že 72% uživatelů si vybírá mezi tištěnou knihou a e-books, jejich rozdíly jako firma vnímají. Příspěvek byl zakončen marketingově líbivým klipem, jak může vypadat práce s informacemi v současné době.
(jk)